Czy warto korzystać z usług agencji marketingowych?

Zakładasz własną firmę lub prowadzisz ją od kilku lat, ale szukasz sposobu na efektywną promocję? Chcesz opracować spójną strategię marketingową lub identyfikację wizualną firmy? A może zależy Ci na wprowadzaniu ulepszeń na swojej stronie internetowej, zareklamowaniu danych produktów lub stworzeniu firmowego bloga? Jeśli nie wiesz, jak się za to wszystko zabrać, zgłoś się do agencji marketingowej. Specjaliści z różnych dziedzin pomogą Ci w realizacji Twoich założeń. Zastanawiasz się, czy spróbować zmierzyć się z tymi zadaniami samemu, czy lepiej zgłosić się po pomoc do danej agencji? Poniżej znajdziesz odpowiedź.

Agencja marketingowa – co to w ogóle jest?

Agencję marketingową tworzy zespół ludzi o różnych specjalizacjach – programiści, graficy, specjaliści od social media, specjaliści od SEO, handlowcy, copywriterzy i osoby zajmujące się szeroko pojętym marketingiem. Tak zróżnicowany zespół sprawia, że i same zadania agencji są różnorodne. Agencja może stworzyć stronę internetową od samych podstaw lub wprowadzić ulepszenia w tej istniejącej, może zaproponować Ci nowe rozwiązania technologiczne, poprowadzić dla Ciebie fanpage na Facebooku czy Instagramie, publikować artykuły na blogu firmowym lub tworzyć teksty SEO na potrzeby dobrego pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Do zadań agencji marketingowej należą:

  • opracowywanie spójnych strategii marketingowych dla danych firm,
  • tworzenie kampanii reklamowych i dobieranie kanałów promocji,
  • przygotowywanie projektów graficznych,
  • dobór właściwych narzędzi komunikacji z otoczeniem,
  • kontrolowanie budżetu reklamowego,
  • analiza rynku i konkurencji,
  • przygotowywanie raportów z przeprowadzanych działań.

Czy opłaca się współpracować z agencją marketingową?

Zastanawiasz się, czy w ogóle opłaca się podejmować współpracę z daną agencją marketingową? Taka współpraca oczywiście kosztuje, ale czasem jest to niezbędny krok, by zrealizować swoje cele sprzedażowe i osiągać zadowalające zyski. Warto podjąć taką współpracę przede wszystkim, gdy:

  • są to początki działalności firmy – warto już na samym starcie opracować spójną strategię marketingową i określoną identyfikację wizualna firmy.

    Agencja pomoże Ci wymyślić logo, a nawet określić kolorystykę firmy. Z tego wszystkiego będziesz korzystał przez kolejne lata prowadzonej działalności.

  • prowadzisz firmę zdalnie – chcesz zatrudnić kolejnych specjalistów, ale nie posiadasz biura? Możesz skorzystać z usług grafików, SEO-wców czy copywriterów, którzy pracują w danej agencji marketingowej.

  • nie widzisz skutków dotychczasowej działalności – Twoje dotychczasowe działania nie dają zadowalających efektów? Może to pora, by zwrócić się o pomoc do agencji? Specjaliści najpierw ocenią skuteczność Twoich działań i wychwycą błędy, a później sami zaproponują i poprowadzą działania marketingowe.
  • nie starcza Ci na wszystko czasu – gdy nie wyrabiasz się ze wszystkimi działaniami, to czas, by zlecić część z nich doświadczonej agencji marketingowej.

.