Ryż to ważny składnik diety, ponieważ pozwala pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Gotowany może szybko się znudzić, warto więc pomyśleć o innej wersji tego przysmaku. Ryż można podać na słodko z odrobiną cukru brązowego – smakuje wyśmienicie, dobrze się prezentuje i nie ma dużo kalorii.

Jest też zdrowy i dobrze łączy się z owocami, w tym przypadku z jabłkami. Spróbujcie! SKŁADNIKI: 2 woreczki ryżu, 4 jabłka, cynamon, mleko, cukier brązowy, masło. Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu, jednak zamiast wody dodajemy mleko.

Jabłka ścieramy na tarce o grubych oczkach. Naczynie żaroodporne smarujemy masłem. Ryż dzielimy na trzy części, jabłka na dwie.

Układamy na przemian: ryż, jabłka, cukier brązowy, cynamon. Całość przykrywamy i wkładamy do piekarnika – pieczemy w temperaturze 180 stopni przez pół godziny. Tak gotowe danie podajemy na obiad lub deser.

Porcję sycącego ryżu z jabłkami można polać gęstą śmietaną, co pokreśli jego smak. Danie do można podawać dzieciom niemal w każdym wieku.