Współpraca z agencją marketingową – jak wygląda?

Agencja marketingowa zajmuje się różnymi tematami związanymi z szeroko pojętym marketingiem, reklamą i promocją. Tworzą ją specjaliści z wielu dziedzin, którzy pomagają firmom w realizacji ich celów sprzedażowych i wizerunkowych. Taką współpracę warto podjąć w szczególności, gdy jesteśmy na samym początku własnej działalności, chcemy opracować spójną strategię, stworzyć identyfikację wizualną firmy, zareklamować nowe produkty czy komunikować się z potencjalnymi klientami.

Możemy wtedy liczyć na profesjonalną pomoc ze strony specjalistów z różnych dziedzin. Jak wygląda taka współpraca z agencją marketingową i czego możemy się spodziewać?

Spotkanie zapoznawcze

Zanim zdecydujesz się na współpracę z konkretną agencją marketingową, zrób mały research i zobacz pomiędzy czym a czym możesz wybierać. Jeśli zainteresowało Cię kilka firm, napisz do nich e-maila lub skontaktuj się telefoniczne.

Powiedz pokrótce na czym najbardziej Ci zależy i poproś o przesłanie oferty, a nawet o wstępną wycenę działań. Jeśli jakaś agencja zdobyła Twoje zainteresowanie, umów się na tak zwane spotkanie zapoznawcze, na którym zostaną zaprezentowane możliwości danej agencji i pokazane jej dotychczasowe realizacje. To czas, by opowiedzieć, jakie są Twoje oczekiwania względem agencji.

Najczęściej agencja prosi o wypełnienie briefu, swego rodzaju ankiety, która pozwala wytyczyć cele i zaplanować konkretne działania, mające przynieść określony rezultat.

Czas na formalności

Jeśli po spotkaniu zapoznawczym jesteś już w stu procentach pewny, że właśnie z tą agencją chcesz nawiązać współpracę, to czas na formalności, a dokładniej na podpisanie umowy. Taka umowa to swoiste zobowiązanie dla agencji do wywiązania się z ustalonych świadczeń na rzecz klienta i dotrzymanie określonych terminów.

Wiele agencji wysyła też swoim klientom raporty z przeprowadzonych działań, dzięki czemu wiem, co i kiedy jest realizowane.

Najpierw projekt, później działanie

Możesz poprosić agencję o przygotowanie projektu całej strategii marketingowej lub zdecydować się na większe zaangażowanie i podzielić się z agencją swoimi propozycjami. Pamiętaj jednak, że czasem warto pozwolić na przygotowanie całej kampanii od podstaw.

Może się okazać, że sam nigdy byś na taki pomysł nie wpadł!.